streda 3. septembra 2014

You're the worst (64. kapitola, 1/2 )

Si najhorší 

Originál

 

Do izby vniknú slnečné lúče, kedysi temná izba je teraz zaplavená svetlom. Pristihnem sa ako sa snažím so svetlom bojovať ale rozhodnem sa, že to vzdám. Harryho extrémne dlhé nohy sa pod prikrývkou zamotali s tými mojimi ako bonus k jeho obrovskej ruke obmotanej okolo môjho pásu.

Nespomínam si, že by som minulú noc spala v takejto pozícii. Bola som opretá o čelo postele a Harry bol schúlený v mojom lone. Musel sa prebrať a podvedome ma presunúť pod prikrývku, iná možnosť, ktorá vysvetľuje to, že ležíme takto nie je.

Z úst vydám zastonanie a s nervami otvorím oči. Pozriem sa von oknom a zvraštím obočie. Panoráma, ktorá je vonku vyzerá nádherne ale som príliš deprimovaná na to aby som ju obdivovala. Chcem a potrebujem spať no proste nemôžem.


Jemne odkopnem jeho nohy aby boli tie moje voľné, predtým ako dám veľmi pomaly jeho ruku dolu z môjho pása. Keď už budem prebratá, tak by som mohla vstať a osprchovať sa. Pozriem sa dolu na neho ako milo spí so strapatými vlasmi a jemne pootvorenými ústami a namiesto seba položím vedľa neho plyšové zviera. Jeho ruky sa okolo neho inštinktívne oblapia a ja sa naširoko usmejem nad tým aký je zlatý. Chalan, ktorého koža je pokrytá tetovaniami, ktorý spí s plyšákom je tá najzlatšia vec akú som kedy videla. Presuniem sa ku komode, na ktorej je môj telefón a rýchlo ho vezmem. Zapínajúc foťák, urobím niekoľko snímok a aj video. Toto bude skvelý dôkazový materiál ak mi nebude veriť.

Vezmem jedno z jeho tričiek, moje džínsy a v spodnom prádle vykročím do kúpeľne. Prídem k umývadlu, umyjem si zuby a hneď po tom vhupnem do sprchy. Z poličky vezmem jeho šampón Axe a trocha si vytlačím na ruku. Vôňa je rovnako opojná ako vôňa kondicionéru. Nebeská aróma. Vypláchnem si vlasy, poriadne si ich rozčešem, vykročím zo sprchy, vezmem si uterák a bezpečne si ho obmotám okolo tela.

Keď si poumývam tvár, pozriem sa na fén a rozmýšľam, či ho mám alebo nemám použiť. Veľmi by hučal, to by ho zobudilo a to nechcem. Stále je asi unavený zo včerajšej noci. Rozhodnem sa, že ho nepoužijem a namiesto toho vezmem fľaštičku tužidla a vmasírujem si ho do vlasov.

Po špičkách vojdem späť do izby, hodím svoje špinavé prádlo do koša a potichu za sebou zavriem dvere. Keď schádzam dolu schodmi tak je v dome ticho ako v hrobe a ak budem jediná hore, tak sa budem cítiť trápne. Predtým ako som šla do sprchy som sa mala pozrieť na hodinky, pretože som ešte mohla kľudne spať.

Vojdem do kuchyne a usmejem sa keď uvidím Nialla, ktorý sedí pri stole s mobilom v ruke.

Zodvihne zrak od telefónu a na jeho tvári sa zjaví úľava. ''Chvála bohu, že si hore. Potreboval som niekoho, kto by mi pomohol spraviť raňajky'' oznámi. Pozriem sa na neho skeptickým pohľadom zatiaľ čo kráčam ku chladničke.

''Koľko jedla plánuješ urobiť?'' opýtam sa zatiaľ čo otváram chladničku a zazerám do jej vnútra. Škvrká mi v bruchu a nepáči sa mi to.

''Um-neviem? Predpokladám, že stačí pre nás dvoch''

Otočím hlavu a nedôvečivo na neho zazriem. ''Niall, seriózne? Bude to od nás kruté ak sa zobudia na vôňu jedla a nebudú ho môcť zjesť pretože sme ho všetko zjedli my'' zkarhám ho. Om pokrčí plecami a ja na neho prižmúrim oči.

''Ten spôsob akým si to povedala spôsobuje, že to znie zle aj keď to skutočnosti nie je. Urobíme si svoje jedlo a potom svoje jedlo aj zjeme. Jednoduché, proste na nich teraz nemyslime aby sme sa potom nemuseli cítiť zle'' navrhne.

Zavriem chladničku a prekrížim si ruky na hrudi. ''Asi si budeš musieť spraviť raňajky úplne sám, keďže chceš byť sebec'' Od chladničky už odídem takmer von z kuchyne keď ma zrazu schytí za zápästie.

''Fajn. Urobme teda raňajky pre všetkých.'' zamrmle.

Prefíkane sa na neho usmejem a tlesknem rukami. ''Okej, tak ty pripravíš slaninu, párky a maslové toasty a ja urobím palacinky, a pražené vajcia'' poviem a on prikývne a začnem vyberať teflónové panvice.

''Prečo musím ja všetko smažiť?'' zastoná a ja zagúľam očami.

''Je to jednoduchšie ako to, čo robím ja'' zaklamem. Špecificky som nechala všetko smaženie na neho pretože nechcem aby na mňa vyprskol olej. Je to tá najhoršia vec na svete. Vzhľadom na moje predchádzajúce skúsenosti to preto nechávam na neho.

Otvorím chladničku, vytiahnem mlieko, maslo, vajcia, a položím ich na stôl vedľa dvoch veľkých misiek. Máme 18 vajec a v dome je 9 ľudí, čo znamená, že musím spraviť celý kartón. Dve vajcia na osobu sú norma, takže pri nej asi ostanem. Nech sa neopovážia sťažovať si, že chcú viac. Na nákupy v potravinách musia mínať veľa peňazí.

Všetky vajcia rozbijem a zmiešam, pridám soľ a korenie. Ešte nikdy v živote som nerobila toľko veľa vajec naraz. Pozriem sa na Nialla, ktorý otáča slaninu a pridám sa k nemu s miskou v ruke.

''Tak, čo si o nej myslíš?'' opýtam sa zatiaľ čo miešam vajcia.

''Tak, samozrejme, že je sexi'' odpovie a ja sa zasmejem a taktiež zagúľam očami. Mala som vedieť, že to povie ako prvé. ''Ale okrem toho, je naozaj milá a má skvelú osobnosť. Plánujem ju v piatok zobrať von ale ešte som sa nerozhodol, že kam''

''Aw, myslím si, že by bol skvelý nápad ak by si ju zobral do kina a potom by ste sa niekde mohli ísť najesť. Môžete sa takto lepšie spoznať'' navrhnem. Zoberiem panvicu zo sporáku, dám vajcia na čistý tanier a ten opatrne položím na stôl. Potom prejdem späť ku sporáku aby som mohla pripraviť ďalšiu várku.

''Hej, to znie ako dobrý nápad, keď nad tým teraz rozmýšľam. Možno by ste s nami mohli ísť ty aj Harry''

Pozriem sa na neho a pokrútim hlavou. ''Možno nabudúce ale určite sa na to Harryho opýtam''

Niall a ja sme po celej hodine varenia a smaženia hotoví a som uchvátená, tým, čo sme spravili. Všetko jedlo je sústredené v strede skleného stola, na bufetový spôsob, a zo všetkého jedla sa zbiehajú sliny. Dokonca sme aj stihli umyť a utrieť všetok riad. Tímová práca sa veru vypláca.

Postavím sa vedľa Harryho a hrdo mu dám placáka. ''Mali by sme ich zobudiť?''

On zodvihne ukazovák aby som bola ticho a na chvíľu zavrie oči. Nadvihnem obočie. ''Počkaj si na to''

Postavím sa vedľa neho a pozorne počúvam, čakám na nejaký zvuk. Rozptyľuje ma neustále tikanie hodiniek, ktoré visia na stene ale aj tak začujem z hora šum. Otvoria sa dvere na izbách a je počuť ako ich chodidlá schádzajú dolu.

Niall sa ku mne s úsmevom otočí a podá mi čistý tanier. ''Kto skôr príde, ten skôr berie'' poznamená a ja sa zasmejem. Graciózne od neho vezmem tanier, poďakujem mu a naplním si tanier jedlom.

''Páni! Toto všetko je pre mňa?'' opýta sa Louis vtipným hlasom plným prekvapenia. Položím svoj tanier na stôl a pozerám sa na neho. Čumí na jedlo ako keby to bol nejaký ohrozenú druh zatiaľ čo sa na neho Eleanor pobavene pozerá. ''To ste naozaj nemuseli''

Myslím si, že je zlaté, že obaja majú oblečené prúžkované pyžamá, ktoré k sebe pasujú a to mi vnúka nápad, že kúpim mne a Harrymu onesies, ktoré k sebe ladia. Už si viem predstaviť aké bude mať výhovorky, že ho nechce nosiť. Ako poznám Harryho, určite si vymyslí nejakú výhovorku, že mu to nie je dobré alebo, že v tom nevyzerá dostatočne mužne.

''Inými slovami, on myslí ďakujem'' zapojí sa do rozhovoru Eleanor.

''Serózne? Prišiel som tu dole len kvôli tomuto? Veď tu ani žiadne jedlo nie je!'' sťažuje sa Liam zatiaľ čo berie tanier z poličky. Dani ho buchne do ruky a on sa začne smiať.

Sarkazmus je v tomto dome až znepokojujúco vtipný a bude chvíľu trvať pokiaľ si naň zvyknem. Pristihla som sa pri tom, že ich slová vždy beriem vážne aj keď to tak nemyslia.

Harry sa sadne vedľa mňa spolu s tanierom plným jedla. Usmeje sa na mňa a ja sa natiahnem aby som ho zboku objala. '' Dobré popoludnie, bejby''

''Dobré popoludnie, Harry'' poviem.

Po asi tridsiatich minútach sedím opretá o stoličku. Som taká plná, že sa bojím, že ak zjem ešte niečo, tak mi brucho vybuchne ako balón. Všetci boli až doteraz zahĺbení viac do jedla ako do konverzácie. Je zábavné vidieť ich ako debatujú o tom, čo budú robiť spolu cez vianočné prázdniny. Sú ako malé deti, ktorí rodičom hovoria, čo chcú mať na narodeninovej párty.

''Ale to sme robili minulý rok, Louis! Prečo sa nemôžeme ísť lyžovať do rezortu v hornej Kalifornii?'' opýta sa rozčúlene Liam a Niall súhlasne prikývne.

Je vtipné ako sú Dani a Eleanor úplne kľudné počas tohoto ich sporu. Toto musia asi zažívať každý rok. Toto je perfektná príležitosť nakamerovať ich ako jeden druhého urážajú.

''Liam, nikto z nás sa nevie lyžovať! Čo tam asi tak budeme robiť? Budeme robiť anjelikov do snehu alebo budeme robiť po*ebaného snehuliaka Frostyho zatiaľ čo budeme spievať koledy?'' odvrkne Louis. Musím si zakryť ústa rukou aby som sa nezačala hlasno rehotať.

''Už dlhšiu dobu sme nemali biele vianoce, Louis. Tak sa ku*va ukľudni a aspoň raz zváž to čo povedali a prestaň byť taký tvrdohlavý. '' vyštekne naštvaný Harry.

''Nad takouto hovadinou ani uvažovať nebudem'' odpovie Louis a ja zachytím ten nenávistný pohľad, ktorým sa pozerá na Harryho. Obaja sa na seba pozerajú celú večnosť a celá miestnosť je zaplnená ich momentálnou nenávisťou. Je to vtipné ale zároveň aj desivé, pretože vyzerajú tak, že každú chvíľu jeden udrie toho druhého.

Niall sa s úškrnom pozrie mojim smerom a ja zvraštím obočie.

Prečo sa uškŕňa?

''Prečo sa neopýtame London? Koniec koncov, toto je prvý rok, čo s nami oslavuje vianoce, takže by to od nás bolo fér''

Čo.

Pozriem sa na Nialla s otvorenou pusou. To akože vážne? Louis a Harry na seba prestali zízať a teraz čumia na mňa, spolu s Liamom, ktorý vyzerá ako keby mu už bolo všetko jedno. Nervózne sa zamrvím na stoličke. Teraz sa na Nialla ani nechcem pozrieť. Ľutujem Louisa, pretože je sám proti trom ľuďom, a neznášam sa za to, že musím povedať konečné slovo.

(Druhá časť soon :) začala školička tak neviem či bude veľa času ale sa posnažím :) zdarný štart do nového školského roka prajem :D ))

1 komentár:

  1. Je to super poviedka ale je mi ľúto, že svoj voľný čas venuješ prekladaniu a nemáš odozvu od čitateľov v podobe komentárov. Aj ja som túto poviedku našla asi len pred týždňom a už som na nej závislá.Prekladaj určite ďalej :)

    OdpovedaťOdstrániť